lördag 14 december 2013

Idag i verkstaden


var jag riktigt duktig. Den söta nallen blev färdig.

 Visserligen skall den ännu ha en ljusblå rosett i håret.

Och så fortsatte jag med mammans hänge. Tristans T hoppa lite upp och nollan framför fyran hoppa lite ner. Ändå tycker jag att det gärna får se ut på de sättet. Men månne jag måst göra en ny stjärna? Och är månne krumeluren upptill av för tjock plåt? 


KLOCKAN 18
laga vi mat tillsammans i köket med Monsieur. Nu måste jag då steka forellen när grillsystemet inte mera funka. Men det blev helt gott   :)


CARO
finns på pärmen till Voi Hyvin. Dessutom helt roliga bilder inne i tidningen. Jag skall fota dem i morgon så får ni se.


SLUTLIGEN

Filmen i går var så fruktansvärt bra att jag bara inte kan glömma den. Kriget på Balkan mellan Serbien och Kosovo var så hemskt att jag inte fattar varför inte EU ingrep. Visserligen bomba ju Nato tillslut men ändå. Helt vidrigt. Jag har en kasett där det finns ett stycke som heter Miss Sarajevo. Den heter Passengers med U2 och Luciano Pavarotti. Det var 1995. Borde söka fram den.   Miss Sarajevo

Ändå gråter jag när jag ser filmen och lyssnar på musiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar