tisdag 31 december 2013

Igen massor att läsa

i Husis. Det gick säkert två timmar igen. Monsieur gick ut - jag gick i duschen. Känner mig lite flunssig. Tala med min gumor.  14.30 sku vi vara på hållplatsen.

Vi skulle först till Pentik på Mannerheimvägen och sen till Stockmann där T kolla tröjor och sen efter biljetter till vår bio och sen ännu av och an till Galleri Espen. T sökte tröjor  jag måste få en Smouthie.


SEDAN MAXIM

En fruktansvärt bra film. Man bara satt och glodde från början till slut. Rekommenderar!!!

Meningen var att vi sen skulle skjuta raketer med Salminens kl 18, men dom hade nån sorts katastrof i sin tambur och Sande hade inte ännu kommit hem. Vi for då alltså hem  och Salminenes for sen och sköt sina raketer.


WHISKY GROGG
hemma och så fortsatte jag med maten. Är biffarna i rödvinsmarinad hela natten tar det absolut inte lång tid. En halv timme.

 Rödvinsmarinerad kotlett med en otroligt god sås.

Och titta! Det sjukt goda vinet som Johanna och Günther hade hämtat hade en kork av GLAS   : )  Alltså åhå!


Nu skall jag sluta blogga och småningom blir det säkert nånting godare. 
Typ jordgubbar och skumppa   : D


2 kommentarer:

  1. ...katastrof= om en självförsvars spray faller i golvet och "exploderar" dvs börjars spruta och snurrar runt och är färgen ännu gredelin kan ni tänka er hur det ser ut ;)
    Tack och lov för hemförsäkning och att vi har två paket samma parkett i källarn.

    SvaraRadera