söndag 22 december 2013

Mustapekka

öppna kl 12.00.  Där var massor med folk och alla diskar var faktiskt öppna. Vi var där någå ett-tiden. Massor kassar. T körde mig hem och sen for han till stan. Jobbigt att packa upp allting. Klockan var redan över tre. Jag dammsög i övrevåningen och tvätta golven. Lite före fyra ringde Johanna att nu är dom här. Jag hade lovat gå ner eftersom jag städade. Vi bytte gåvor. Samtalade lite. Hennes trevliga Günter var med. Sen for dom till Sibbo och jag fortsatte städa. 

 Dom hämta gott vin. Det vita lär ska vara sött. Muskat.

 Och småbröd Johanna bakat med sin svärmor.



SMÅNINGOM
kom T som hade missat Salutorgets fiskförsäljning med några minuter. Han far på nytt i morgon. Jag städade ännu musikrummet och sen titta vi på KulutuksenSävel. Där fanns faktiskt min en reklam. Jenkkireklamen med indianer. Vad det där stället nu hette   :)


ARONS FÖDIS

är brunsch kl 10.00
Sen då evinnerlig stress för att julaftonen skall var någorlunda relaxt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar