måndag 16 december 2013

Idag i verkstaden

fortsatte jag med Tristan-hänget. Det blev inga lunda perfekt. Jag hade inte tillräckligt stark låga när lodet sku smälta. Visserligen glödde allt. Vet int riktigt vad som hände. Mässingstjärnan satt fast bara mitt på. Jag stoppa mera lod under stjärnan och tog en handlåga som var full med gas. Nu gick det i ett huj, men stjärnan fick för mycket lod. Krusidullen upp till som skulle få färg blev bara grå, men värst av allt: hela smycket, båda sidorna, var bruna av finsilver. Såååå jobbigt! Från baksidan fick jag i princip bort allt, men på framsidan finns ännu fläckar.

Måst fortsätta i morgon.

Ändå skall jag i något skede träffa Nora för att leverera Hannus smycke och i samma väva köpa ny färg till kopieringsmaskinen.

Dom här dagarna före jul börjar bli lite stressiga... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar