fredag 13 december 2013

I morgon

Arons födisfest. Ursprungligen var det meningen att Amanda skulle vara här dom två timmarna, men nu var det en kusin som ville se henne så hon kommer int heller. Jag hade tänkt vara i verkstaden i dag, men nu kunde jag då helt ok städa.

När månne vi gav oss iväg till Musta. 16.30 kanske. Och på hemvägen en enorm forell från Masurkka. Ändå går saker sönder här. Vår WasserMax fick jag till 60 årsdagen. Den har funkat nästan fem år. Nu är det slut. Och grillen i vår spis har funkat fast hur länge. Jag använder den varje veckoslut. Nu var där något konstigt ljus och så slockna den. Ja ja.


ÄNDÅ GOD MIDDAG


Grillade persiljebiffar med potismos.

Dessutom det här goda rödvinet som far fick till farsdag av Kalle.


VÅR MIDDAG
blev ganska sen. På AVA börja en bra film kl 21. The secret Life of Words. Sist och slutligen var den fruktansvärt bra! Lite över elva sluta den så mitt bloggande blev till nu.

I morgon skall jag vara i verksaden hela dan, så forellen vi köpte i Masurkka skall säkert stekas i panna eftersom grillgrejen fick någå fel. Spisen är kanske 10 år gammal. Tja.

Men nu: Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar