fredag 29 november 2013

Mina Mumin-kalendrar

har i tre år sett ut såhär.

D.v.s dom ursprungliga original teckningarna som Tove Jansson gjorde  antagligen med början 1945.
Det  har varit så roligt att ha dem som pärm till min almanack. 

Innuti ser almanacken ut så här. Liksom en hel vecka     : )

Men här om dagen gick jag för att köpa en ny almanack för nästa år. Jag var fylld av förväntningar. Hur skulle den se ut i år?

Så här!

Varför i himlens namn plötsligt modern? Vem har nu beslutat att inga gamla bilder mera? Vad skall jag nu göra? Den är ju helt hemsk! Jag sa åt Caro att jag tar små foton av dom gamla kalendrarna och limmar dom på den här. Hon hade en bättre idé: "Kan du int köpa svarta tuschpennor och göra den här pärmen till en likadan som dom tidigare". Det var ju fiffigt! Därför köpte jag svarta tuschpennor i går   : )


SIGUR RÓS 
konsert i morgon med Kalle. Jag tog en stavpromenad på morgonen för att kolla hur man går till Hartwall Arenan. Härifrån tar det typ bara någå 15 min, så det går bra. Kalle kommer hit först på Ceasar-sallad och sen har vi kanske träff med Inka och hennes väninna. Vi dricker eventuellt ett glas vin tillsammans.

Jag har stora förväntningar på konserten så jag kommer inte att uppdater i morgon.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar