torsdag 7 november 2013

Kanske lite hurlumhej


ändå som Caro föreslog. Jag hade nämligen glömt en bild från Galleri Sinne. Jag titta först att aj ja, där är nånsorts remppa, men så var det inte.

 Det var en utställning av  Anastasia Ax 

FÖRMIDDAGEN
blev lite långsam. Solen sken in genom alla fönster så enda stället där jag kunde sitta var soffan. Och igen en hökuggla i Husis.

Stackars lilla uggla plaska fram till kanoten och blev räddad. Den frös så den skaka.


DET HÄR LÖVET
har funnits på vårt fönster säkert en vecka.

Monsieur hotar med att tvätta bort det, men jag vill se hur länge det hålls där.


JAG TVÄTTA FARKKUR
och jag tvätta borddukar och sen gick jag till verkstan.

Först gjorde jag en plakett som blev ganska bra. Lite kanske bokstäverna vinksin vonksin, men inte så farligt. Ändå var en tvåa lite svagt hamrad. Jag visste att går jag nu dit och slår en tvåa till så blir det fel och så blev det. Ja ja. Nå jag gjorde en ny, men där hamra jag också på något sätt fel, men slutligen blev det en riktigt lyckad plakett. Den är liksom av mässing och så tyckte jag att det var humor med lite lockiga kanter.

Det är alltså en farsdagsgåva åt Sande av Caro. Han skall ha den i plåmboken.



ABBORRSOPPA
skall jag koka i morgon. Där är någå tolv, tretton abborrar som Sande fånga på sommaren. Vi firar farsdag på lördan för Caro och Sande har annat program på söndagen. Också Kalle dyker upp. Det blir roligt!



1 kommentar:

  1. Ja och för att man skall fatta vad plaketten är för något så förklarar jag: grejen är den att eftersom jag har barnens kela kort i min plånbok så om barnens pappa nångång behöver deras soc nummer så har han dom på denna fina plakett.
    Sista delen är utsuddad på bilden eftersom detta är en öppen blågg och vem som helst kan läsa....

    SvaraRadera