måndag 4 november 2013

Regnet bara fortsatte.

Nästan värre än på fredagen. Men det var ganska varmt och blåste inte. Bara regna. Det var ju tur att vi fick alla jobb gjorda i går när vädret var rätt så vackert. Här ännu några bilder från Allhelgona.

Underbar karelsk pirog med hårdkokt ägg. Det var på fredag morgonen när vi kom ut.

 Det regna ju sen hela dagen men på kvällen blev himlen röd av solnedgången.


SMYCKELEVERANSEN
till Solbacken. Tyvärr ingen bild av Cami och smyckena.

 Här Anneka, Karin och bebin Emma med Jonas i bakgrunden.

Tilda och hennes mofa.


SKUMPPAHETKI
när jag kom hem.

 Det fanns ännu en flaska kvar.

Och lördagslaxen blev stekta strimlor.


SÖNDAG
blev det sen. Jag sa visst att vädret var bättre, men det var nog en hurja dimma.

 Adjö brygga!

 Här en fin landgång som vi kanske kan ha till något...

 Krukinnehåll.

Röd, kall näsa.


I DAG
tömde Monsieur vattentunnor och satt Sinol i avloppen medan jag gick igenom skåp och packa ner massor typ havregryn, risgryn, Arons kakao, myssli, knäckebröd...  Det bruka få lite dålig smak under vintern.


I MORGON
springa me dammsugarn och göra skisser åt mitt gudbarn och på eftermiddagen/kvällen kommer Aron och Amanda hit för deras föräldrar skall gå och se på ett hus.


2 kommentarer:

  1. Nåsch vad jag blev snål på din pirog!!!

    SvaraRadera
  2. Den var jätte god! Bjud åt Sande på farsdag : )

    SvaraRadera