onsdag 13 november 2013

Utepunttis

Gav mig iväg strax efter åtta. Stavgick. Det hade regnat under natten så sitsarna var våta. Ändå gjorde jag först alla stående juttur. Hundra gånger. Sen kom dit en tant som torka av två sitsar så jag gjorde omgången på nytt. Varje maskin hundra gånger. Som sagt är det ju så att man inte kan göra rörelserna med hårdare motstånd.

Sen en stavpromenad runt halva Träkottby. Medan jag duscha förberedde Monsieur frukosten. Jugurten gjorde jag sen. Och en förkopp. Sån som jag behöver när jag skriver dagbok   : )

Min gumor hade ringt. Jag lova gå till henne tvåtiden. Jag sku fylla i ett frågeformulär Folkhälsan gjort. Bara några frågor. Jag promenerade. Det  gick massor lättare än min enkät i förrgår. Ändå satt jag där två timmar.

Hem via Alepa och sen en lur. Monsieur hade varit till biblioteet och jag hörde när han kom hem. Någon minut sen ringde min väckarklocka/telefon.

Jag satte igång med maten. Siciliansk sallad. Jag fota allt i matbordet för jag hade inga andra bilder.

 Salladen.

 Brödet.

Vinet.


Vad skall jag göra nu? 22.10 kommer Docventures. Antagligen somnar jag igen. Filmen heter Vår kaotiska värld. Borde man se på A-studio?

I morgon frukostgäster   : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar