lördag 16 november 2013

Jag har börjat fundera

på en sak. Jag undrar hur mycket mitt privatliv intresserar er. Att jag varje dag rapporterar vad jag har gjort. Booooooring! Det är ju lite tråkigt när jag inte mera jobbar i verkstaden så mycket. Jag sku gärna ta emot beställningar. Voj voj! Jag tror jag inte mera tänker skriva om förmiddagar och när jag stigit upp och tandläkare och annat.

Ändå har jag nu en uppgift till er. Kan ni hitta på 20 kända finlandssvenskar. Jag har tidigare berättat vad ett châtelaine är. Nu borde jag göra några och få ett galleri och ansöka om kulturfondspeng och göra resten och sen om två år ha utställning. Kalle är bra på karrikatyrer så kanske han kunde hjälpa med det. Nå, int behöver det ju vara 20, men någå dit åt.


HÄR
väl då sista privatlivsrapporten.

 Här är nu stora sängarna. Så här skönt sov dom i går kväll.

 Aron på lördag morgonen. Ser på Karvinen. Han for sen och skrinna med sin pappa.

 Amanda sov till 10.30. Så här glad var hon när hon vakna.

 Och i mammas famn.


ARON
var hos sin faster med kusin Saku. Vi gick förbi Occos blåa trähus och utan att veta var Kalle där just då på namngivningsfest. Sen gick vi ner till Arabia. Vi ville kolla Iittala och Pentik och vad där nu finns.

Den här vyn ser man i alla böcker och tidningar.

Vi gick sen hem via Majstad och Gumtäkt. Kolla gamla trähus. Sen gjorde Caro sig färdig för att gå på restaurang med Sande och mamman Helena och bror med fru. Dom andra hade varit på teater först, men Caro gick bara på restaurang. Vi hade Amanda här typ någå fem timmar. Hon joma lite men då lyckades jag med handduken så hon sov 1/2 tim. Jag passa på att laga vår mat som blev hönsgryta. Sen var Amanda helt glad och skojig.

Snart kom mamma och jag fick choko och ett glas vin.

Få nu se vad som händer med min blogg. 
Jag är lite osäker. 


3 kommentarer:

  1. Nå jag läser ju nog gärna om dina vardagsbestyr , men om du vill rikta mera in dej på smyckeriet, så kanske en annan sorts blog eller FB-sida eller någo sku vara mera intressant för hugade smycke-kunder. Chateleine-dugliga finlandssvenskar... hmm... Lasse Mellberg (Redrama), Kenneth Kvarnström, Monica Fagerholm, Jörkka, Dave Lindholm, Tove J (int behöver det välnödvändigtvis vara nu levande..?), Kjell Westö, Baba Luebeck, Gunilla Lagerspetz (ha-ha-haa..)..
    Tant Gillie

    SvaraRadera
  2. Tack! Många bra förslag. Och Kalle gör säkert en bra karikatyr av Lasse Mellberg för det är hans kaveri : )

    SvaraRadera