onsdag 20 november 2013

Stockmann

i dag på morgonen. Jag kom plötsligt ihåg en edamer ost min kusin Gunilla talat om. Alltså en holländsk äkta. Jag gick till ostdisken och frågade och jo där fanns fina bollar med rött skal. Jag köpte en bit och for hem. Gudars skymning att den var god!

Massor godare än våra finska. Köp om ni har ärende till Stockmann. Lite på 10€ kg.



SEN TOG JAG ITU
med Carckis smycken. Dom här smyckena var liksom skrot tyckte hon. Ändå kunde jag använda dem till nånting om jag ville.

Dom där hästjutturna som man skall ha på stövlarna om man vill sticka dem i hästens sida är av 925 silver, keden835. Ringen mitt på bilden är rysk.


HALSBAND OCH ARMBAND
med enorma pärlor har jag haft hos mig ända sen våren. Också dom är Carckis.

Dåligt med beställningar så jag tog fram dem och klippte låss pärlorna. 

Tvätta dem i Fairy. Under veckoslutet skall jag trä upp dem på nytt.



I MORGON
pepparkaksbakning på Arons dagis för momir och mofor   : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar