tisdag 12 november 2013

Som vanligt

opp kl 08.

Fin himmel!

Det blev inget gudmorbesök i dag så i stället beslöt jag göra smyckeskisser till en kund. På dagen när det ännu såg fint ut beslöt jag promenera med Caro och Amanda efter Aron. Då var det ännu vackert. Men småningom blev det gråare och gråare och så börja det regna.

Skisserna hade jag gjort i blyerts när vi sen ändå kom överens att träffas med Caro. Nu öste det i princip och var ganska mörkt. Klockan var int ens fyra. Aron sku väl ha villa komma till oss - han fråga efter mofa. Ändå tog vi bussen och jag steg av vid Alepa. Basilika, kaffe, tupp-papper...

Hemkommen fortsatte jag med skisserna. Nu färglade jag dem och rita konturer.


HALSBAND

HÄNGEN OCH RINGAR

ARMBAND


Här krysokollahögen


Hoppelunda väljer min kund nånting.

Jag åt sen fisksoppa i köket med isvatten och knäckebröd och tyvärr massor ost och läste gamla Kyrkpressar. Sen såg jag på Solsidan och åt den sista kakbiten. Hoppas det inte regnar i morgon så jag kan gå på morgongym.


GFB
 Fin blomma som far fick till farsdan.

 Den här fick jag som tack för plaketten jag gjort.


I MORGON
blir väl allt då uppskjutet med en timme om jag går ut. 
Och kanske då gudmorbesök senare på dan.

Få se!


2 kommentarer:

  1. GFB? ja ja men på samma gång som jag skerv håka jag "gamla fotar blommor" ju :)

    SvaraRadera