tisdag 5 november 2013

Och det regnade,

och det regnade... 
 Bra att man inte är på lande så att man måst gå bakom knuten.


MUISTOJEN BULEVARDI
var speciellt kiva i dag. Det var en Kalevi Pollari som hade planerat den.  Och jag upprepar: programmet kommer på morgonen mellan nio och tio på YLE Radio1 87,9 MHz


Mycket att läsa i Husis förutom di där konstiga helsides annonserna som tidningen nu är full av. Viasat, Esport, K-Rauta, Synsam. Volvo, Mini, Viaplay, Halonen, Långvik, Bukowski, Aktia, Fortum, Selected, If, Renault, Suzuki, Dacia, Vero Moda, Verkkokauppa mm. Dessutom då Stockmann, IKEA och S-market som alltid brukat vara där. Jag hänger inte riktigt med. Säkert bra inkomster för vår svenska dagstidning, men liksom why?

Hur som helst dammsög jag sen och skissade några Stenbockshängen åt mitt gudbarns pojkvän Hannu.

Här mindre och större.



CARO, ARON och AMANDA
anlände fyratiden. Amanda var faktiskt lite jomig. Det berodde på vaccineringen hon fick i går. Först var Aron med mofa på datorn och åt plocktallrik, sen lekte vi med lego sen for mamma iväg och se på huset och jag bytte blöja på Amanda och hon grät och sen mata jag henne med tuttflaska men det var int heller roligt så jag gjorde som mamma sagt: la henne i babysittern, satt en handduk runt hennes huvud...

och vips så sov hon.

Aron leker med Duplon i köket.

Mofa leker Kraftwerk.


Dom stack sig sen opp och berätta hur fint huset varit. Fanns alltså i Åggelby. Från femtitalet. Nyremppat men med gamla detaljer kvar. Sen for dom hem och jag åt ärtsoppa med Monsieur.

I MORGON
tandläkare, Claes Nyström-utställning m.m.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar