måndag 11 november 2013

Mina uppgifter idag

var att fylla i en enkät, anhålla om ersättning från mitt försäkringsbolag och göra skisser åt Malins mamma.


Men här först två bilder av prästkragen som fortfarande blommar   : )


JAG BÖRJA MED ENKÄTEN.
Den var från Taloustutkimus med underrubriken Suomi tänään. Natutvis på finska. Den var väl typ någå åtta sidor lång. Så mycky konstiga frågor. Vid varje fråga sku man fylla i allt som fanns på samma rad. Vilka firmor som var bekanta, vad jag ser på i tv, osv. Och som sagt massor krux i rutor vid varje fråga. Till slut blev jag så arg att jag rev den i tu och i tu och kasta den i roskis.

Att fylla i sjukförsäkringen var peanuts jämfört med enkäten. 

MONSIEUR
berätta sen om ett hus här i Träkottby som tidigare på hösten var till salu. Det lät ganska roligt när han beätta om det. Så när han kom från Lidl hade vi träff. Jag hade dessvärre trott att det var ett annat parhus. Jag gick riktigt dit in på gården och kolla lite och det verka helt ok. Ändå var där en så enorm gran som skymde hela huset att den sku nog staden ha fått ta bort. Nå hur som helst finns det inte längre på nån bostadsförmedligssida. Det här huset var inte ämnat åt oss - det var med tanke på Salminens.

Jag gick sen till Allepa för jag sku ha Samarin och gurka och vad det nu var...

 Fin Alepa-himmel.


MONICA FAGERHOLM
titta jag sen på som nu fanns på Arenan och sen småningom satte jag mig ner och tog mig en titt på krysokolla-stenarna. Titta lite på tidigare skisser och bläddra i mappar med diverse smycken. 
Min gudmor hade lovat ta kontakt i dag vilket hon inte gjorde. Blir det inget besök i morgon fortsätter jag med krysokolla-skisser.

FISKSOPPAN
från farsdagsfesten åt vi av ännu med ost och bröd och den sista vittvinsskvätten. Monsieur skall i morgon till sin syster och ännu en gång kolla deras mammas lådor. Sålunda äter jag sista fisksoppeskvätten i morgon.

Nu skall jag strax se på Anne och Hannah. Jag trodde att jag efter det sku blogga, men det blev nu sen då nu     : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar