söndag 24 november 2013

Två program

i dag. Först itsepalvelukirppis. Vi gick dit med Caro, Aron, Amanda och Monsieur. Utrymmena var fortfarande fräscha, men varorna kanske lite si så där .

 Här Caro med Amanda. Där var ändå ganska mycket människor och kö till kassan.

Aron i lekrummet.

Sen for Caro, Aron och Amanda hem och Monsieur till vårt hem och jag for till mässan.



EN MÄSSA
med husdjur, Outlet, bilar, käsityö, keldjur och vad det nu var. Kattorna hade ren farit hem när jag kom dit. Jag hade druckit te´med croissant i ett café. Men det roligaste var husdjuren.

 Ankor.

 En anka som kacklar. Jag höll på att skratta ihjäl mig. Kolla tungan   : )

 Ett underligt djur.

 En tupp som gal!

 Lamm.

En enorm kalkon. Jag tala med mannen. Han sa att kalkonerna hämtas till honom som piki små. Sen bor dom där 4 månader och sen förs dom till slakteriet och sen kommer det nya. Nu är jag osäker, men jag tror att den här enorma saken skulle till nån gård för att bli ett keldjur   : )

Ponnyer.

Jag trodde att mässan sku stänga kl 18 men den stängde kl 17 så jag hann inte till Outletten.
Hem i mörknet förbi min GymPark dit jag inte hann förra onsdan och inte kommer att hinna den här onsdan heller.

GRILLAD LAX
med pasta och sen Nyberg och sen Boardwalk Empire.

I morgon Carckis halsband och en vernissage. 


SLUTLIGEN
Yvonne sa att nog kan du ju berätta om ditt liv, men du behöver inte nödvändigtvis berätta vad köpt i Alepa   :D 


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar