måndag 25 november 2013

Carckis armband

blev inte av. Jag hade massor uppgifter bl.a. på datorn. T hade beställt en Tallin-resa för dygnet 3-4.12. Övernattning på Nordic Hotel Forum. Och den här gången skall vi besöka Kumu. Ett konstmuseum som blev färdigt 2006 planerat av Pekka Vapaavuori.


MARIKA KROOKS
vernissage på Galleri Johan S. ville jag kolla för att se hur mycket människor det ryms in dit. Sjukt litet utrymme, men nu var där inte speciellt mycket besökare. Eller jag avlägsna mig 17.30 och då hade nu folk kommit och gått.

 Klockan är 17.05 och tills vidare ingen.

Jag gick in samtidigt med Ristomatti Ratia och hans nån lång flamma. 
Och där ser ni också Marika Krook. Jag kommer ihåg henne som skådis och sångare - att hon var konstnär visste jag inte. 

Närbild av tavlan längst bort.

Bålbordet.

Jag har också i något skede på reklambranschen jobbat med henne. Nånsorts svenskadag kanske?  Hur som helst var här nu inte så massor besökare. Utrymmet är ju litet. Få se om alla mina gäster ryms sen. Châtelaine-mottagarna skall ju också bjudas.


MERA BESTÄLLNINGAR
fick jag i dag. Nu blir det ganska kiiru. En sådan plakett som jag gjorde åt Caro beställde nu en flicka och en annan kund beställde två hängen. Bara att kavla upp ärmarna...


I MORGON
med Caro och Amanda och hälsa på Nora och hennes bebi   :)

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar