måndag 30 september 2013

Fortsätter

ännu med fredagen.

En av potisarna såg så här konstig ut. Verka lite giftig så jag tog bara den där större delen.

Jag bad att Monsieur skulle fota mitt hår. Jag gör ingenting åt det. Det bara blir så där lockigt.

Och trad grillad lax på kvällen med säsongens första trattissås. Konstigt nog ganska lite trattisar i år i skogen.


LÖRDAGEN
hade fint väder. Träff kl 13. Vägen till Koprajaakko är super fin. Som om scouter sku ha byggt den. Tyvärr ingen bild nu och inte heller då när vi var där med Caro och Aron. Ändå en rolig promenad.

Hela porukkan framför grottan: Immu, Monsieur, Stina, Nista och Sture. 

Sture (Christer) var den enda som inte varit vid Koprajaakko. Han väntade sig kanske en lite större håla   : )  Här skålas det med dom små huikkaflaskorna vi hämtade.

En stålsäng som antagligen Koprajaakko sovit i. Den är nu helt fastvuxen.

 Och så träffa vi en snok som redan var lite styv i rörelserna.

Och här picnic. Massor med god mat och skumppa.

Vi fortsatte sedan över Koprajaakkoberget och längs en annan stig ner till "Slintan". Vi satt på terassen med lonkero medan herrskapet lagade mat.
Det blev en fruktansvärt rolig kväll. Sjukt god mat och kaffe och äppelkaka Sture hade bakat. Och eftersom vi träffats kl 13 var vi hemma redan tiotiden.


SÖNDAGEN
hade också helt ok väder. Och det var ju bra för jag hade glömt min kamera hos Stina. Helt skön promenad.

Här en hökuggla. Lite suddig bild. Den har en mus i näbben.

Men vad händer med talllarna. Inte bara hos oss. Också hos andra.
Den här tallen finns nere i vår strand.

 Och marken ser ut såhär.

Det blev trad söndagspasta och sen Nyberg och sen en hög kortfilmer på femman och sen i säng.

Rolig bild av pastasleven.


MÅNDAG
beslöt vi ändå att fara till stan. Och jag älskar att sitta ute på däck. Visserligen blev min näsa en isbit, men med filt går det hur bra som helst. Jag sitter ensam ute nuförtiden   : )   
Det blev den tidigare måndagsbåten för vi skulle kolla en brygga i ändan av Kalkstrandsvägen och lite båtar vid Västerskogs båtförsäljning. Men nu håka jag just att dom båtar jag tittar på inte är massor större än vår stackars roddbåt. Så jag undrar nu vad jag riktigt skall göra...

Hemma fick man sill och luomulenkki och våra potisar som jag aldrig fota. Dom var goda   : )

I MORGON
skall vi gå efter Aron så jag skjuter upp Antik West-besöket till onsdan. Kanske lite skisser i morgon eller trä ett pärlband?

2 kommentarer:

  1. nej så nu gamyler ha haft roligt ;)
    Fin bild på fågeln synd att den är så suddigt annars hade du säkert vunnit någon peng om du skickat in den någonstans....

    SvaraRadera
  2. Jo vet du, så är det. Gamyler har alltid roligt : )

    Ha ha! Den viffta väl med mösset på något lustigt sätt så bilden blev suddig.

    SvaraRadera