tisdag 17 september 2013

Om jag börjar med torsdagen

är här ännu en bild av Amanda på morgonen i Kottby.

Och fantastiskt månsken på kvällen på Bredvarpet. Man ser t.o.m två stjärnor   : )



FREDAG
efter frukosten
 lekte Aron med modellera.



Sen blev det skogspromenad.

 Glada och roliga.

 Kolla Arons min   : )

Caro på Ansis Kaffeberg.


MIDDAG
redan klockan 17 för Monsieur och jag skulle iväg på en fotoförevisning.

Hönsstroganoff.

Vi var väl ett fytiotal inbjudna.

Lustigt ljusfenomen.

Fint väder att åka hem i på kvällen.


LÖRDAG
Höstmarknad klockan 12.  

Dragspelsmusik.

 Grimis sylt.

 Lilla Ingeborgs fina snickrade lådor.

 Gunilla säljer böcker.

 Vad månne Mesiäinens gubbe tänker göra?

Lax rökt och gravad och vad allt det var.

Chrisse säljer kaffe, kaka saft m.m.

 Immus och Emmys handarbeten.

Kian med sin mamma Anni.

 Annis smycken.

 Mina smycken.

Höstmarknaden liksom sådär i allmänhet.

Aron, Amanda och Caro inne i butiken.


Aron somna i vagnen på väg hem - som ni såg på tidigare bild.  Caro och jag var av och an upp på ett berg och titta på Lundmarks stuga. Ändå är den inte så kiva. Eller jo stugan är kiva , men berget är lite mörkt och myggigt. Lundmarkarna har inte varit där på två år.

HEMKOMNA

 skumppahetki på stranden.

 God skumppa som någon dum hämta till mig på dummisen.


DET BLEV SÖNDAG
och monsieur och jag var och vinka adjö. Sen blev det trad söndagspasta som vi fortfarande kunde äta på terassen.


MÅNDAGEN
har sin givna tidtabell. Ändå kom Monsieur och bad mig gå till Idviken för att fota nånting konstigt:

En knippe ballonger

som flutit i land. Och ännu liksom helt uppblåsta. Varför har dom flutit och inte flugit? Ja ja.


PÅ VÄGEN HEM
var vi och kolla snurra i ändan av Kalkstrandsvägen. Begagnad Sun Buster med 30h Yamaha men sen helt ny jättegullig sak till vilken man sku få en 25h ny Evinrude. Men jag börjar bli så osäker...

Sen via Söderkullas S-market och till ja gissa var   : )



HEMKOMNA
trad sill och nakkir och intressanta gäster hos Bettina.
Och i morgon ett och annat program   : )

2 kommentarer:

  1. Fina bilder, men balongerna borde ni ju ha tagit med!! Jätte fina!!
    Så ha ni varit till ikea ;)

    SvaraRadera