fredag 20 september 2013

Trad torsdagsfrukost

för Caro och Amanda. Nästa torsdag måst jag fota det jag bjuder på. Nu ville jag fota Amandas fina blus, men den blev nu lite gömd under Caros arm.

 Och åsch, Amanda brukar alltid skratta.

Caro beslöt bli hos oss ända tills hon skulle avhämta Aron. Mor och dotter fick en skön tupplur medan jag var till Alepa. Äpplena jag köpte i går var rutiga så det blev då dyra inhemska idag. Och Aron skulle få nakkir och potis och mofa glass. Mofa låg faktiskt också på örat.

Aron var så glad när han dök upp. Mamma hade berättat om Legona. Ändå skulle dom äta först, men Aron hitta påsan.


Han var lite förbryllad att hur kan det finnas såhär massor små bitar?

Här får Caro, mofa och Aron potis och nakkir.

 Ändå kan det nog hända att hästarna var roligast.

Eller kanske valfisken...

Caro skulle på ett möte till dagis och jag skulle på yoga så mofa fick leka med Aron. Först en timme med legona, sen Biet Maja och kakao och sen Youtube. Halv åtta tiden hade Sande dykt upp och så hade alla farit i väg hem.

YOGAN
i dag var ok. Jag trodde jag att mitt ben skulle bli jätte sjukt, att jag ingenting sku kunna göra. Men det gick bra. Enda asanan jag inte klara var att sitta i skräddarställning. Det tog ont. Men då rulla Monica ihop en matta så jag satt på den och benen blev liksom rakare. Perfekt! Jag berätta åt Monica om eventuella nålar och elström. Hon sa att hon en gång fått det i armen. Det är inte vård utan undersökning. Vad nu sen då vården är kom Monica inte ihåg...

PANG-KLUBBEN
va en ungdomsklubb som fanns på Alexandersgatan i början av sextitalet. Där fick man cokis i små faskor av tjockt glas. Ljusgrönt glas liksom. Jag undrar sen när det blev en lång paus. Cocis var sånt jag nu int bara drack. Men nu blev jag förfärligt sugen.
Jag sku till tunneln efter ärtsoppa och köpte där en burk. Jösses det var gott! Månne cocisen till Ikea- hotdogen har ställt till med något?

Jag drack den i bussen.


MONSIEUR
var ensam hemma när jag anlände. Han förde rosk - jag gick i duschen. Sen då Pirkkas goda Luomu-ärtsoppa. Den består enbart av vatten, finska ekologiska ärter och salt. Namm!

SMYCKEBESTÄLLNINGAR
har jag lite dåligt med. En tant har beställt halsband/armband till våren åt sin dotter. Skall väl snart göra skisser. Och så hämta en Cami (min brors svärdotter) dom här fina glasbitarna till Höstmarknaden.

Jag måst se om jag kan fila dem på något sätt eller använda dem som sådana. Jag gör säkert också skisser för dom här.
Ja och så har jag ju ännu oträtt armband och halsband åt Carcki...

HABITARE
i morgon. Eftersom vi är pensionärer går vi  på fredagen. Lördag och söndag är där säkert massor människor. Vi skall kolla matta till köket här i stan - liksom hela golvet. Och sen kanske en soffa. Men det brukar vara jätte trevligt där nuförtiden. Dessutom är Sande pomo för Habitare   : )

SLUTLIGEN
Om gårdagens fim Jelena skrev Hans Sundström att det var "ett ruggig drama om en äldre kvinna". Nå jo jag trodde ju att det sku vara nån liksom helt pahasti gammal gumma. Tanten var knappast älder än jag och det var inte speciellt ruggigt. Ja ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar