måndag 2 september 2013

Morgonskift

Strax efter tio i verkstaden. Kaffe och bröd med. Jag gjorde den andra Cartier-ringen färdig och satt sen då den och Inkas i polertrumlarn där dom väl var tre timmar.

 Jag gör väl ännu en tredje att sälja på höstmarknaden.



AMANDAS DOPSMYCKE
började jag på medan ringarna var i trumlarn. Allt blev så fint förutom ett A som föll ner. Caro hade föreslagit att där sku vara en blomma med ljusröd sten, men nu fick jag hitta på nånting nytt för att ens lite rådda bort A:et.

Så här kanske man tror att det är meningen    : D
Men ljusröda zirkoner skall dit komma ändå. Jag far i morgon till Kellomiehet.



HOS ORTOPEDEN
16.20. Han tala svenska och vred och vände på mitt ben och kom fram till att det är nånting i nervbanan som påminner om ischias. Han var liksom en traumaortoped. Jätte trevlig. Han ringer om en månad och frågar om benet ännu är sjukt. Han föreslog nånting som jag int minns vad det heter, men man sticker nålar i mig och sätter på ström. Det låter ju jättetrevligt! Hoppas det har gått om   
: /

STOCKMANNS DELIKATESS
besökte jag för att få nakkir och potis och sill m.m. Jag var i gång med matlagningen när min man uppenbara sig. Han hade varit på bio. I morgon far han till lande.

Nu har vi ätit och jag har bloggat och strax kommer det en film som jag är osäker på om vi har sett.
Adjö!


2 kommentarer: