tisdag 24 september 2013

Muistojen Bulevardi

upptäckte jag av en händels för några veckor sen. Och nu är det det roligaste som finns när jag lagar frukost. Programmet kommer på YLE ykkönen. Den kanalen är på i köket nuförtiden. Jag stiger alltid upp kl 08. Téskvätt och dusch och påklädd kl 09. Fem över nio börjar Muistojen Bulevardi. Mest 50- och 60-tal, men nånting från 70-talet kan dom nångång spela. Italienskt och amerikanskt och inhemskt. Siw Malmqvist och Monica Zetterlund o.s.v.   Jag blir så glad   : ) 
En timme. Från 09 till 10. 


MIN GUDMOR
bad mig kolla hur Selma Palmu har öppet. Innehavaren sa att hon bor ganska långt borta och får skjuts varje dag kl 14. Med andra ord har hon öppet mellan 08-14. Nu har vi planer på att ta oss dit i morgon på morgonen.

CARO-TRÄFF
i stället. Jag förde en kasse med kläder och böcker till Emmaus och fortsatte sedan till Arabia Center med spårvagn. Jag sku kolla en tunika hos HM, men den fanns inte och så skulle jag ha gummitåddor till mina gåstavar, men dom var slut. Caro köpte nånting smått åt Amanda och Aron fick väl också ett paket och en croissant. 

Vi gick sen till dagis - vi var väl där fyratiden. Promenad hem över fotbollsplanerna. Sande hade ett lite senare möte så han kom efter dem först sextiden.

 Caro och Amanda.

 Aron.

 Jag var med Amanda

 medan mofa och Aron titta på dinor på Youtube och mamma skrev uppköpslista.



HEMLAGAD KORVSOPPA
när dom farit. Och av riktigt äkta färska sopprötter: morot, kålrot, selleri, palsternacka, purjo, potis och persilja. Det var så fruktansvärt massor godare än djupfrysta sopprötter. Dessutom köpte jag korv som hette Yönakki - Nattknack  : ) gjorda av finskt svinkött, vatten och kryddor och två E:n. 

Stora bitar korv och rotsaker.

Medan jag åt läste jag om Bunta i söndagens Husis. Sen kom det en ganska bra grej på Teema om rysk konst och strax börjar Arto Nybergs special Hells Angels. Hinner säkert tvätta bort make upen före det.
Adjö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar