lördag 21 september 2013

Habitare

blev det strax efter kl 13. Men när vi gick dit via en liten gå tunnel där det tidigare stod: Kesä on kerran vuodessa mutta  Berliini on aina,

hade nån nu skrivit att Berliini on paska   : (


MÄSSHALLEN
är nu sjukt fin. Aulan var man kom till förr - liksom bak ifrån - är nu stor och fin med datorer var man kan skriva in sig, Stefan Lindfors insekt hänger från taket och korridoren mellan båda utställningshallarna är nu jätte stilig med olika restauranger och cafeér. 
Ändå inget fint köksgolv eller soffa   : (


FÖRST KOLLA VI LAMPOR
sen unga förmågors fina innovationer.

 Roligt bord att bära med sig   : )

 Skåp man kan bygga upp av en massa olika delar.

 En svenska som vill avlägsna all färg och ta fram träet konkret.

 Byglar som skall hänga i ett rum. Dom är ju ok, men hur ser dom ut med kläder på?

Den här cykeln sku jag villa ha! Jag kan cykla, men inte i trafik.

Rolig lampa! Helt platt paff. Sen viker man den såhär. Den heter Burn After Reading. En sån film fanns det en gång.

VI STÖTTE IHOP MED SANDE
i en av korridorerna. Han berätta att Artek har Mumin-figurer. Jag sa att "ja just kiva". Jag föreställde mig att det var dom nya versionerna och liksom i färg. Men så var det inte.

Gamla originalteckningar. Svart på vitt. Helt ok   :)

 Protoshop.

 Jätte fin hylla! Målad i ljus grönt fast den här på bilden lite fel färg.

 Cafeét bakom designmuseét som nu har recyklats.

 "Oljelampor", d.v.s lampor gjorda av matoljeförpackningar.

 Här då stolen som också fanns i Husis. Inte så värst bekväm...


I ÖVRE  VÅNINGEN
konst, mattor och antikt.

Orientaliska mattor. Dessutom hade Kustaa Saksi nu sina gobelänger/tavlor där.

Mängder med Arabia fat och koppar.



OCH SEN DÅ ANTIK WEST.

Här baksidan. Det var inte många företag som riktigt hade en bakvägg.

 Här själva avdelningen.

Och här ringen som jag köpte   : )

Det var för ett år sen på fösta maj som jag såg den i fönstret i Antik West. En vecka senare gick jag och titta på den. På Habitare förljande år kolla jag den igen. Tuva Helling blev så glad när hon hörde att Santeri var min svärson. Och i dag fick jag 10% rabatt "för att Santeri är min svärson". Fin ring!
Indisk. Helt konstig design. Enorm diamant.

Hemkomna ganska strax till Musta. Det blev Ceasar-sallad och vitt vin. Sen småningom Skavlan och nu snart i säng.

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. det som du inte berätar är att tuva helling alltså är ägare i Antik West och s är alltås hennes kontak person angående mässan och därför känner santeri. Men fin ring, lämna den inte bara på stockmanns vessa när du tvättar händerna!!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, nä, det skall jag int göra. Dessutom tar jag aldrig ringarna av mig nuförtiden i vessor.

    Aj sjutton! Nå kanske jag måst förklara det i kväll : )

    SvaraRadera