lördag 21 september 2013

Monsieur

väckte mig 9.30. Om jag stiger upp vardagar halv sju och åtta brukar Monsieur väcka med frukost lite senare på veckosluten. Kalle hade beslutat att han inte kommer hit på lördagen utan skjuter upp det till söndan. Därför for min man till stan för att vara kulturell och jag blev hemma och städa.
MEN HÄR
en intressant sak.

Här i veckan fick jag en försändelse med en penna. Ett jätte fint erbjudande! Om jag beställde 50 pennor i olika färger sku dom kosta 1,75 per styck och då sku jag få 50 pennor extra. Om ni kollar står där Babbens Smyckeri - Babbenin korumo samt adress på pennan. 
Nå ja hörni. Jag har lite dåligt med kunder nuförtiden så jag beställde inte   :)


DAMMSÖG I STÄLLET
Också bord och skåp. Efter att jag duschat hörde min man av sig. Dök upp småningom när jag satt vid datorn. Han hade på riktigt varit kulturell och nu ville han ta en lur. Jag så på sexans nyheter.


VAD ÄR MÅNNE DET HÄR?

 Solnedgång. Med blåtta ögat såg det verkligen fint ut...



VI LAGA MAT TILLSAMMANS
Önskekonserten hade börjat. Vi till och med dansa lite med varandra. Sen satte vi oss ner vid matbordet. Vi tala om gamla minnen. Monsieur kom ihåg när vi första gången träffades på Polishuset på Drumsö.

Att jag var både lustig och sensuell. Ja ja.



I MORGON
kanske stavgång. Kalle skall på Habitare och kommer hit sen på söndagspasta.



SLUTLIGEN
1. Stolen en tant hade skrapat färgen av var konkret antik.

2. Muminfigurerna är alltså såna original som finns på mina almanackor.


3. Storyn om Tuva Helling finns på senaste års Habitare

2 kommentarer:

  1. Hörde vad vi gjorde förra vappen till gamla minnen ;)? Ni har så trevligt :)

    SvaraRadera
  2. He he! Jo alltså jag kolla och minns nu att ni var på Borgbacken : )

    SvaraRadera