måndag 15 februari 2016

Till stan

i dag. Men före det tvätta jag håret och var i duschen och fick gott kaffe och skrev dagbok och läste Husis.

Jag tog metron till Kampen. Gick längs Fredan. Till en skivbutik. Fick David Bowies Black Star. Sen till en te´butik lite framåt. Där fick jag goda gröna te´n. Hoppas jag. Sen till Stockmann där jag köpte en ny svart mascara. Sån som jag alltid har haft. Inte en böjd... Och i åttonde fick jag en enorm portion jordgubbsglass. Den kosta bara 3,40

Sen for jag hem och här fota jag mina saker.

Metsän haltijan vihreä tee som var luomu. 
Sen ett te´som hette Samurai mjerva. Kanske... 
Sen Bowies Black Star och svart mascara.

Här packa jag upp mina saker, satt på potisen och skura min ring. Jag skall fota den i morgon. Den blev fin.

Monsieur kom från Båtmässan. Hade träffat en massa kaverir där. God potis med sill och tonfisk och rödbeta och kryddgurka och knäckebröd och smör.

Sen kom Simma lugnt Larry och sen en film som hette Resan på Karelska näset. Riktigt bra!

Och nu säger jag väl då godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar