söndag 7 februari 2016

Morgonen

inleddes med kaffe. Kalle var ännu här. Jag koka kaffe åt mej och åt pappa och åt kalle. Vi fick ägg. Vi fick bröd. Småningom vakna Kalle. Jag läste Husis på vardagrumsbordet. Kalle satt i soffan. Fick sin frukost. Monsieur satt i köket. Småningom for Kalle. Vi vinka från fönstret.

Jag gick i duschen. Gjorde nu sen någå saker här. Familjen Salminen hade varit och simmat och nu dök dom upp. Här två foton.

 Se så dom är roliga!

 Och fortfarande roliga...

Dom satt nu väl sen här ännu en och en halv timme. Vi fick kaffe och fastlagsbullor. Caro fick med sig saker från lådorna där uppe. Monsieur och jag fick en lur och sen blev det god mat. Pasta, lax, sallad, ostströ, citronpesto m.m...  Jag läste Helsingin Sanomat. Monsieur läste Husis.

Sen kom det på Teema en bra film om The Who. Den sluta för en stund sen.
I morgon skall jag säkert städa ett kryddskåp och en vagn under bordet.

Godnatt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar