tisdag 16 februari 2016

Den fina ringen

fota jag i morse. Skurad. 

 Riktigt fin! 


Och här då diskbordet som vi skura med Amanda.  

Också det blev fint.

Vi fick kaffe. Jag skrev dagbok. Läste Husis. Sen tyckte Monsiuer att vi sku ta en promenad till Musta. Så gjorde vi. Jag tog min ryggsäck och Monsieur gick efter mina stavar. Men nu tog vi en längre väg till Musta. Under järnvägsstationen och med trappor upp till Musta.

Jag satt mina stavar i kärran. Vi hade en ganska lång lista. Ganska... Monsieur satt hushållspappret i en plast kass och jag satt allt annat i min ryggsäck. Nu gick vi en annan väg tillbaka. Förbi lyktstålpen. Och hem över Backasgatan och jag förde mina stavar till källarn. 

Monsieur åt nånting och for till Arbis. Jag vinka från fönstret. Sen kontakta jag Helen. Hon kommer hit i början av mars. 

Sen gick jag ner för att träffa Kalle och Occo och hans tre barn. Dom fick mässbiljetter och jag gav åt Occo en bild där han gör saker för en park år 2002. Jag hade hittat den i min mammas en låda.

Tog fram KP och värmde ärtsoppa. Det blev gott! Ärtsoppa, knäckebröd och isvatten. Monsieur dök upp. Vi såg väl på nyheter och sen kom en film på Teema om folk från europa som ville ta sig över til Amerika. Den var riktigt bra. Det kommer ännu ett par delar till.

Och vad säger jag nu?
Godnatt!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar