lördag 20 februari 2016

Fredag

i dag. Vi såg på Jälkiviisaat och sen blev det kaffe och jugurt och bröd. Läste väl Husis ett par timmar och sen gick jag i duschen och tvätta håret och sen skrev vi lista till Musta och sen for vi iväg. 

I Musta en massa goda saker. Renskav och potismos och lax m.m. Jag fick en glasspinne som tyvärr hade smultit...

Hemma packa vi opp. Jag fick en beställning av Johanna. Ett hänge. 
Hoppas det blir bra   :  )  

Sen dammsög jag och sen blev det god mat. Först förstod jag inte hur man sku laga renskaven, men Monsieur printa sen ett recept åt mig. Det blev säkert bra. Den här bilden skicka vi också åt Inka. Det var vinet som vi fick av henne till julen. Då när Miiu kom hit. Här har vi köpt det igen.

Och lingon och  potismos och renskav eller vad det nu heter.

Sen såg vi på Skavlan. Där var Mark Levengood och sen en man som hette Jon Ronson och berätta om Justine  Sacco som var "Matkallla afrikkaan. Toivottavasti en saa aidsia. Vitsi vitsi. Mähän olen valkoinen". Jag hade läst samma sak i Kuukausiliite.  Boken hette "So You Have Been Publicli Shamed". Och sen då en flicka som hette Aurora som sjöng riktigt bra!

Blogga sen och god natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar