söndag 27 april 2014

Monsieur

gick till Kimmis och läsa Helsingin Sanomat. Jag bytte lakan. Sen kom han tillbaka och så gick vi på en promenad. Jag hade en tjock tröja med, men den blev för mycket. Monsieur trodde att kolonistugeområdet skulle vara öppet, men det öppnar först till 1:sta maj. Vi tog en promenad upp till ett ganska högt berg bakom kolonistugorna. Undrar om det är lika högt som Himmelsbeget. 

 Hur kan en vitsippa ha 8 kronblad?

 Min man uppe på berget.

Jag med vitsippor i bakgrunden.


CHOKO
och glass från Alepa och hemma mejla Monsieur till bryggmannen om det eventuella felet. Under tiden läste jag motor. Snart hörde vi av Caro som lyckligt och väl kommit fram till Grekland.

SÖNDAGSPASTA
och sen såg jag Tähdet, tähdet där Jari Sillanpää vann. Jag trodde att jag sen sku se en musikgrej på Teema, men Monsieur tyckte att eftersom jag inte har sett Rukajärventie kunde den vara bra. Och jo, nog var den ju. Men Ikea blev det då inte idag.

Strax fall asleep-te´och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar