lördag 26 april 2014

I dag

massor med program. Inledningsvis besök hos Syrjänen. Jag skall sköta hans butik/verkstad medan han är på Island 8-15.5. Det blir säkert riktigt roligt. Han lärde mig allt möjligt och sen gick vi till Design museets cafe´. Vi tala om båtar och Remu och det ena och det andra och sen gick han och jag ringde till Malins mamma. Hon beslöt dyka upp utanför 13.15. Där satt ja en stund och läste och gick sen ut. Hon uppskatta halsbandet och var glad och fråga om min bakgrund.

Sedan via Design forum och Vuoden Huiput till Stockmann. Där köpte jag tre påsar apelsinte´ och kolla en lepakkostol åt Kalle. Hemma vattna jag blommor och fick en tupplur. 

Monsieur skura takterassen så nu blev det då invigning.

 Bricka!

 Monsieur häller upp vin.

Åsch! Knopparna sku ju vara skarpa     : /


Sedan laxstrimlor och en dokumentär om grabbarna som satt på en balk  när dom byggde skyskrapor i New York på 30-talet.


I MORGON
eventuellt Ikea.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar