måndag 14 april 2014

I dag i verkstaden

blev Casimirs hänge färdigt. Först satt jag det i betbad och gick under tiden hem efter min Femina. Sen polera jag hänget och konstatera att det igen var helt täckt med finsilver. Bara att polera bort. Sen satt jag det då i polertrumlarn.

Nu hade Monsieur dykt upp. Han tvätta mitt fönster och reparera min hurts. Den är spikad och så skall väl limmet torka ett dygn. En halv timme läste jag Femina och kvart före fem tog jag bort hänget från trumlarn. Hamra lustiga märken på framsidan och gjorde baksidan skrovlig. 

 Fint hänge!

Baksidan.


18-tiden
hemma och nu åt vi då dom sista tortillorna för att dom int sku fara illa. 
Jag satt bilder på bloggen och skrev mejl åt Johanna. 

Sen kom det då en dokumentär om dom arma stackars människorna från Bangladesh som syr kläder åt också finska klädföretag, liksom åt Lindex, H&M, Benetton, Hugo Boss, Armani, Ralph Lauren o.s.v Dom får 60€ i månaden och om dom går på vessan får dom jobba övertid utan lön. Det var här över tusen personer dog när en enorm byggnad rasade. Alla hade sett den stora sprickan i väggen...


I MORGON
skall jag lära mig köra båt   :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar