onsdag 23 april 2014

Amanda

kom till oss halv nio. Först tyckte hon att oj nej, var är mamma, men det gick över jätte snabbt. Vi drack kaffe och åt frukost med mofa och så fick också Amanda morgonmål.

Hon är inte olycklig - hon är glad.


MOFA 
blev sen ensam med henne för jag skulle till frissan.

Qhair bjöd på kaffe.

 Inka börja lyfta upp mina lockar.
 Men det blev fint! En liksom lite gråare/vitare färgskala. Inte konkret gult    :) 

 Qhair bjöd på vitt vin.

Snyggt blev det och jag var glad när jag vandra ner längs med Fredriksgatan. 


Jag stack mig in till mannen med videobiutiken, men Luis Bunuel filmer hade han inte. Sen gick jag ner till ändan av Fredriksgatan och till Digelius. Mannen där sa att nå jo, nog känner han ju Remu men hans skivor har han inte. Jag skall strax berätta vad det var frågan om. Men han tipsa om en man som har en butik där helt intill. Och det var så obegripligt! Mannen hade Remus skiva. Det var alltså frågan om en skiva som hette Live at Cafe´ Metropol. Det var skivan jag engång beställde från MTV. Ändå hade dom den inte så dom skicka pengarna tillbaka. Men nu. Apua! Jag fick den. För 20€. Och i perfekt skick. Mannen fråga hur jag kommit på den och jag berätta att väl Njassa spela den engång när jag var i min verkstad. Den var helt huippu! Sen googla jag men det gick som det gick. Och nu hitta jag den. Jippiiiii!

Världens bästa skiva med Buona Sera.

Remu har skrivit alla andra stycken själv. Bl.a den där "nenä grejen" som fanns som video, alltså Paholaisen Masurkka   :D

Skivan är bandad på en restaurang och är såååå bra. Jag kan inte fatta att jag hitta den   :)


Sen gick jag till Kalle. Han hade bett mig vattna hans blommor. En mådde bra - en var lite trött.


 Och där tog jag den här bilden av mig!
Ljusröd bomullsblus från Hullut.


Sen promenera jag till sexans spåra och köpte Brita-filter från Stockmann och mat från delikatessen.
När jag kommit hem blev det varsin GT - Monsieur och jag - i musikrummet där vi satt och lyssna på hela Remus LP. Kycklingbröst och nu bloggar jag.


I MORGON
kommer Caro och jag undrar om min gumor är upptagen???



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar