fredag 18 april 2014

Det höga gräset

 skymmer mina bröd.



JAG LÄSTE HUSIS
Läste på dagbokssidan en rubrik: Putin måste stoppas - men hur?

Och jag bara måste göra en affisch   :D



PASSIONSMUSIK
i Kottby kyrka. Vi var väl bara 10 pers. Det blir mindre och mindre år för år.

            En verkligt trevlig präst.

 Franz Liszt: Via crucis. Musiken om vad som hände vid korset.


 Två detaljer från kyrkan.


En Anna-Karin gick på Kalles klass. Henne föräldrar var i kyrkan. Vi gick sen med dem ända ner till korsningen av Forsbyvägen och Backasgatan. Dom var trevliga. Sen fick man faktiskt en grogg och sen en snabb Caesar-sallad. Två portioner.

Jag börja sen med affischen. Den var rolig att göra.



ÄNNU
om Trä-Kottby. Där bor på riktigt massvis med skådisar och musiker. 
I trähusen alltså   : )


Vad borde jag hitta på nu? Kanske packa lite?
I morgon far vi till lande.

2 kommentarer:

  1. Jätte fin affisch :)
    ja det är väl i princip åldringar och pensionärer som går på påsk kyrka... varje år blir det mindre o mindre då folk dör bårt... snart är ni inte heller mer där ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, jag skicka den just åt Yrsa Grüne.
    Heh, nåjo. Så går det väl...

    SvaraRadera