lördag 12 april 2014

Idag i verkstaden

tvåtiden. Jag såga amuletten ur en 1,5 mm tjock plåt. Den blev nog för stor så jag gjorde en mindre version. Men mässingfyrkanten blev bra. Liksom rätt storlek. Barnets födelsedatum lyckades jag med, men Casimir fick jag hamra tre gånger. Jag lödde mässingsaken på amuletten och en ögla och en ring.

 Av nån orsak ser det ut som om det här sku vara en rund boll, men så är det inte.

 Och här mässinsaken lödd på silvergrejen med texten CA SI MIR.
På måndagen fortsätter jag med att putsa upp hänget.



JAG GICK HEM
Klockan var 18.  Man fick grogg och så laga jag maten. Det blev stekt gädda med rosamunda, broccoli, honungsmelon, sallad och vitt vin.

Ändå ser gäddan ut här som om den sku vara lax.


NYHETER,
bilder på bloggen och sen en film som hette New York, I love you. Den fick tre stjärnor i Husis men bara två i Hesa. Ändå tyckte jag den var riktigt bra. Nu är där en dokumentär om en 80-årig fotograf som fortfarande jobbar för tidningar i New York. Bill Cunningham heter han. Filmen är väl från 2010.


I MORGON
Lasten Messut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar