tisdag 22 april 2014

Måndag morgon

med varm dusch! Nu bar jag ut mina sängkläder för att vädras och krattade resten av stenpartiet. Sen skulle jag då plantera lökarna jag köpt på Mökkimessut. Jag hade två lite större typ buskar. Dom hade rötter så det gick bra, men tyvärr hade liljelökarna blivit mjuka och möglat. Jag borde ha haft dem i en papperspåse och inte i plastpåse. Jag plantera dem, men dom kommer nog att ruttna där i jorden   : ( 


VI SJÖSATTE
roddbåten och rodde ut för att jag sku se hur man ska köra och var stenarna i Kuddsundet finns. Samtidigt passa vi på att kolla Siggbergs hus uppe på ett berg. Det blir säkert riktigt fint. Också Nista och Immu dök upp och Nista lova köra med mig runt Pörtö sen i min fina båt och visa var alla stenar finns.  Också Ansi kom och preppla en stund. Men sen blev det då trad söndagspasta.

NÄR JAG VAKNA
på morgonen klia det på min arm och javisst, där satt en skogsbässe. Riktigt med röd ring och allt. Nå vi har en jätte bra pincett som man liksom skall skruva med och det brukar nog lyckas så att man får bort fästingen. Nu hjälpe Monsieur mig och han fick bort den. Puh!
Ändå klippte jag sen två stora albuskar i stranden. Klippte ner dem ganska ordentligt. Och sen blev det då bara att städa och dammsuga och 16.15 for Pörtö Line och när vi kom hit var hela familjen Salminen här. Dom hade visst hämtat vagnen för Caro skall på  fotografering i morgon så Amanda är här. Ändå skall jag till frissan kl 13.


NÄR VI KOMMIT FRAM
på lördagen gick vi sen vår vanliga runda.

 Här leker Monsieur Mannerheim med kikaren runt halsen.

 Och jag kollar Karlsonskans hus uppe på berget med rutten terass.


PÅ SÖNDAGKVÄLL
vin och lamm.
 Det utsökta vinet. Summus från 1997.

Och stekt lamm med blomkål och potis i ugn.

Här är då dom där två "buskarna" som jag hoppas överlever.


OCH I MORGON
ganska mycket program. 
Bl.a till Speranskij och vattna Kalles blommor    : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar