onsdag 10 oktober 2012

VARFÖR JAG GJORDE DET
fattar jag inte. Alltså for tll Hullut. Jag skulle absolut inte ha nånting. När jag tänker på högen med fina saker jag köpte sist fanns det nu absolut ingenting. Mest tantiga saker. Ändå for jag. Jag var osäker om Hullut skulle ha Biotherm så snälla Caro hämta från Sokos "3+1 päivät" en stor flaska. Men Stockmann hade en orange version.  Så nu har jag då i lager en orange Biotherm. Savon de Marseille som det stod i broschyren att "det finns nog andra produkter" så int fanns de. 
Köpte nånting från delikatessen och kom hem. 


MIN GUDMOR
skulle jag besöka idag. Hon tycker om små inhemska äpplen. Jag beslöt gå via min äppelleverantör.
Men när jag kom dit...

 ...var korgen tom.

Nå voj voj. Hon blev utan tuliainen. Jag var där ganska länge. Sen hem via Masurkka - den lokala K-affären. Jag hann sitta ner en stund och sen sku vi efter Aron. Caro skulle på en kvällsundervisning.

ARON
var så rolig. En enda smutsig råddkock på dagisens gård. Ropa momi och kom upp till oss. Han höll mig snällt i handen och vi promenera till mofas jeep. 

Den här gången åt vi glassen i köket  och samtala glatt. Sen lekte vi med Brio-tåget, Biet-Maja, böcker och sen blev det mat för Aron: nauravat nakit, potis, gurka, bröd, vischy...

Och sen kom mamma

Det turkosa bandet Aron har runt halsen finns i hans leksakslåda. Han lyfter upp pannluggen med det eller sätter det på ögonen och skojar   : ) 

Den sista timmen uppfatta Caro som inte så viktig så hon uppenbara sig sjutiden. Halv åtta for dom.


PIKKU LAUANTAI
har vi brukat fira. Vin och snäppet bättre mat. I dag kycklingbröstbitar från Stockmann och batat. Vi lyssna igen på Tom Waits och  sista glaset rödvin med en chokobit 86%


I MORGON
yoga. Vad jag gör före det vet jag inte. Verkstad?

2 kommentarer:

  1. Haa-haa... konstigt nog var jag av och an i Yellow Hell... Mitt verkliga ärende var Akademen (av annan än gul-orsak dvs. jul-orsak), men eftersom jag ändå hade gluttat i gul-katalogen och noterat att ...oooh... aah.. sidu.. det där, som jag alltid har på mina "skaffa-nu-sen- nångång-listor", AKRYLFÄRGER... jee dom gulade jag in i min kasse.. å idag (av förekommen anledning)nytt gul-besök och köpte en jätte kanvastaveloljeakrylmålsäktaintebaapannåå... nuska här målas.. soffeovaförtavlor.. vla... Heh..

    SvaraRadera
  2. Jamen natutvis! Förstås skall du måla själv. Då blir det ju rätta färger och sån du vill ha : )

    SvaraRadera