fredag 12 oktober 2012

HIPP HIPP, HURRAA...
bloggen fyller två år idag!
Himla roligt när jag ser att jag får mera och mera läsare. 

Förra året var det skumppa- idag grogg!

Ändå en helt vanlig städ-,  Mustapekka-,  Aron-dag. Vi var efter Aron till dagis och kl 18 kom mamma. Vi börja småningom med maten. Mofa rensa svamp - jag satt på potis. Det blev ekoköttbullar (Stockmann) med potismos, trattissås och lingon.

 Gott rödvin till. Tre druvors blandning, Santiago från Chile.

 Aron kollar appar på "sin" telefon.

 Caro konverserar med sin pappa.

Dom blir här över natten. Monsieur och jag far till lande med treans båt. Bl.a för att Monsieur ramoneur skall sätta en piippuhattu på vår skorsten. Antagligen tillbaks på måndagen, men inte nödvändigtvis. Allt beror natutvis på vädret.


SLUTLIGEN

Denna fina ananas köpte vi från Musta.  -99cent/kg. 
Den sku bli efterrätt. Ja just...


Om jag inte hinner slänga något inlägg imorgon återkommer jag med orange text.
Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar