lördag 20 oktober 2012

PÅ BORGBACKEN IDAG
hade vi hurja roligt. Caro hämta Aron till oss tolvtiden och gick själv till Smycke, mode, skönhetsmässan.

 Mofa spela Angry birds med Aron.

På Borgbacken såg det så här fint ut.

Här har Caro och Aron åkt i nånsorts tåg.

Efter det här åkte jag med Aron i lastbil/truck system och sen gick vi till Borgbackens äldsta karusell.


Aron sitter på en giraff.

Vi hade ännu lite tid på oss innan Hevisaurus sku börja så vi tog Maisemajuna och såg Borgbacken uppifrån.



HEVISAURUS
börja kl 18.
 Här scenens bakgrund.

Hevisaurus är alltså ett band för barn från typ 3 år uppåt. Dom ser kivoga ut och spelar helt liksom barnrock.

Aron har deras konsert på dvd och har fått deras autograf i varuhus.


 Det här var ändå Arons första live konsert.


Så här fina ljusfenomen när vi promenera mot porten.

 Det här skall jag ha på mig hela nästa vecka i skolan   : )


SLUTLIGEN
Jag åkte Berg-och-dalbana ensam. Vi hade fått gratis rannekke av min son och jag tyckte att då åker jag väl. Där satt jag ensam i vagnen. Lite tårögd för det kändes så nostalgiskt.  Men när vi väl åkte bara skratta jag. Det var så otroligt humor. Man flög opp och man flög ner - helt hurja.

För femtielva år sen var vi ofta på Borgbacken med Gilla. Månne vi titta på soldater? I alla fall hörde det till att vi alltid skulle sjunga:

"Nu är det midnatt,
 stjärnorna glimmar.
 Här står jag kvar på gatan som jag stod i timmar.
 Men säg vad gör det,
 om jag får vänta
 när hela min dröm och min passion blir verklighet..."

2 kommentarer: