tisdag 2 oktober 2012

IDAG I VERKSTADEN
storstädning. Jag börja med att lyfta ut allt som var i vägen utanför verkstaden. Stolar, lådor, stubbar... Golvet var helt täckt av vax och damm. Ändå var där före mig någonsorts måleri med lim och annat som ännu finns på golvet. Det borde kanske målas.

Men nu var det frågan om att dammsuga och skura. Svårast att få rent var knuten där citronsyran står.

Före.

Efter.

En annan knut som blev bara dammigare och dammigare var bredvid materialskåpet. Jag sopade ibland, men dammet bara fastnade i sopborsten.

 Före.

Efter. Också stolen är skurad.


Värsta stället är natutvis polermaskinen. Monsieur ébéniste har lovat bygga ett seriöst polerskåp med plexi och keikkor. 

Före.

Efter.

Det bara blir int av. Pafflådan håller ännu ihop. Och utsug har jag. En dammsugare som suger genom en tésil.

Sedan torka jag av alla andra ytor och stolar och sånt. Gick omkring med en yleispuhdistus sprayflaska och svamp. Nu är där riktigt fräscht.


MOMI
hörde jag plötsligt utanför det öppna fönstret. Det var Aron. Mofa hade varit efter honom till dagis. Caro var lite försenad. Men dom kom bara av och an - gick sen till Kimmis.

Det var mer eller minde kvällsskifte. Malin skulle komma efter sin ring mellan 18 och 19. Ändå meddela hon att hon inte hinner. Det går säkert lika bra nästa vecka.

I MORGON
hoppas jag äntligen göra nåntig åt bilderna på datorn. Och kl 17 har jag träff med Ann och Ritu från mitt tidigare liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar