lördag 6 oktober 2012

Jag såg just filmen The Marshal of Finland. Den var fruktansvärt bra! Jag hade längs med veckan varje kväll sett en halv timme av "The making of..." vilket gjode att så mycket kändes bekant. Men ändå inte. Nu såg man ju jätte snygga foton och allt rådd som fanns i bakgrunden uppfattas ju inte. Men bra att man fick se hur filmen var gjord.

JAG SOV DÅLIGT SENASTE NATT
Var trött. Beslöt ta en promenad. Vädret var ju fint. Men plötsligt kom jag fram till Keijontie där det ända sen 1952/Olympiaden  har funnits en Keijon Maja. Nu höll dom på att riva den.

När vi kom hit 1980 var Keijon Maja ett humppuhem. För några år sen blev det Keijohostel. Och nu: good-bye!


 ÄNDÅ PROMENERA
jag vidare. Kolla lite gårdar. Gick längs mindre gator.

 Månne man får köpa huumeita här?

 Hemma såg himlen så här fin ut från balkongen.

HANS VÄLIMÄKI
tycks int hålla sig borta från mitt kök. Bacon som blivit kvar från kantarellsåsen skulle nu då utnyttjas. Monsieur beslöt stänga in sig i köket och rulla bacon slices runt laxskivorna. Duktig man jag har!

Dessutom tycker Hans Välimäki om flickor som dricker vin    : )


OCH JEPS
hälften av fotona från datorn satt jag på den yttre hårdskivan.
Det betyder att vi gärna kunde umgås med Aron i morgon   : )





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar