måndag 29 oktober 2012

BILDREGN
från stängastugan-dagarna.

 Så här fin var vår vik när vi kom ut.

Med orange text berätta jag om min vita yllemössa som var som en strut på mitt huvud. Jag beslöt ha den så hela kvällen.  Och ylletröja. Lite kallt i stugan.

 Här steks trattisar.


FÖLJANDE MORGON

 såg det ut såhär.

Det hade snöat.

 Roddbåtarna fint upp och ner på land

 och alla blomster samlade till en liten vinterträdgård.


TRATTISAR
innehåller massor vatten. Det steker man alltid bort först. Men idag var det minusgrader.
Vi tog en promenad.

 Oj nej, nu ser Anni var vi har varit   : )

Så här såg trattisarna ut täckta av snö. Vi plocka ändå.

Helt djupfrysta.
 
 Nedre huset på kvällen.
 
 
 
DET HADE VARIT HÖGT VATTEN
under natten.

 
Snyggt kring vår brygga.

Och trattisarna hade tinat upp. Blivit helt normala.
 
 
SÖNDAG MORGON
Fin morgonsol på vår relief ovanför gjutjärnskaminen.
 
 Idag togs köksfönstret bort och vattnet stängdes av.

Det här är det viktigaste när man tar loss pumpen.
 
Så nu får vi då dom två sista dagarna bära vatten i ämbar.
På söndagen tömde jag också alla köksskåp.


DET BLEV MÅNDAG.
Allt börja kännas färdigt.

Adjö kök! Få se vad dom hittar under golvet.

 Adjö Bodö brygga! Det snöa faktiskt lite när vi for.

Ändå satt jag på däck i min filt   : )

4 kommentarer:

  1. Fina bilder!!!
    Din hatt var ju lite som en såndärn kockhatt men av ylle... kanske där en ide till utekök!!??
    Köket ser ut som ett kök i ett övergivet hus, men det skall nog bli fint :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Just det, ute kockhatt.
    Jo, roligt att planera : )

    SvaraRadera
  3. Ajajaj, inte gå på andras backar. ;)

    SvaraRadera
  4. Hi hi! Jo, men det är sidu så man gör när folk har flyttat in till vintern : )

    SvaraRadera