tisdag 23 oktober 2012


EN ROLIG HISTORIA
T berätta i går hur  han genom köksfönstret såg en tant i röd jacka  gå på gårdssidan av vårt hus och hur en kråka följde efter henne. Flaxa omkring hennet. Liksom helt snällt. Fortsatte t.o.m över Forsbyvägen.

Idag när jag gick till verkstan såg jag denhär roliga kojan uppe i ett träd.

Då kom en tant med en jätte hund som man alltid skall tala med hurja länge. Hon sa att kom in på min gård så får du en bättre bild av kojan. "Kalle" ropa hon. "Sun takana on meidän Kalle-varis". Hon berätta att den är ren 18 år och tam. Jag sa att det måst ha varit den kråkan min man såg i går att den flaxa omkring en dam i röd jacka. "Se olin minä", sa hon.

Här är kojan fotad från hennes gård. Tanten har just sån trädgård jag sku villa ha. Helt råddig   : )


IDAG I VERKSTADEN
blev Cartier-ringarna färdiga.  
 Eller ringen. Filad och polerad!


TURKOS -
örhängena  börja jag på sedan. Liksom från noll.

Har man kommit såhär långt att alla delar är utsågade är det sen roligt att fortsätta. Så här fina skall dom inte bli. Dom skall hamras!


PINK FLOYD
lyssna jag på i dag.
 
 Comfortably Numb och delar med mig här.


FEMTIDEN
hem via Alepa. Det blev ärtsoppa. Hoppas nån såg på Hansin matkassa. Robert Helenius familj från Borgå är så rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar