fredag 5 oktober 2012

EN DAG
med låg profil. 
Jag har en tid haft dille på isländska tröjor. Men det skall vara en handstickad. Jag fråga min son om han har nån kaveri som bor på Island, men han hade bara en kaveri som sku fara dit. Honom ville jag inte besvära. Jag hitta på nätet en handstickadeisländskatröjor-sida med text på isländska. Verka seriös. Men där fanns inga pris på tröjorna. Nå, det sku väl gå att kolla.

Tänk att jag inte då på utställningen fatta att fråga om jag sku ha kunnat få köpa den här fina tröjan.
Visserligen har jag tre helt humor ollar, så kanske jag klarar mig ändå.


STOD I FÖNSTRET
Titta på trafiken. Trodde att det sku bli bildtorka.

Men nä. Det kommer ännu en salladsbild. Den här bilden har inte blivit fotoshoppad. Ljuset råkar bara falla så där lustigt.


MUSTAPEKKA
hade höstmarknad. Massor med maistiaiset och i morgon marknad utanför butiken. T åt sig mätt på allt gott dom bjöd på. Han hade dessutom blivit snål på GT i går när vi såg på Operaatio Mannerheim. Nu satte vi oss ner och såg på sjuan - T med gintonic jag med whiskysoda.


SALLAD NICOISE
för tredje gången. 

Salladen innehåller: tonfisk, hårdkokta ägg, haricot vertes, rucola, kall kokt potis, körsbärstomater, svarta oliver utan kärnor, sardellfiléer och rödlök. Man måst väl själv lite avgöra hur mycket man sätter av det ena och det andra.


NÅGRA SMYCKEN
väntar på att bli tillverkade. Ett Bodösmycke, örhängen med turkoser, silverrringar innanför varandra - liksom Cartier stuk -  och sen örhängen med antagligen Pellinge som ö.

Men före det måst jag få ordning på mina foton och överföra dem på en annan hårdskiva. Hoppelunda mitt program i morgon.



2 kommentarer:

  1. Angående tröjor så hann jag först på lördag gå förbi COS här i bryssel men tyvärr finns inte tröjan längre här heller:( Hoppas du får en vacker isländsk istället!

    SvaraRadera
  2. Det gör absolut ingenting. Skall man ha nånting från COS får man vara snabb i vändningarna : )

    SvaraRadera