torsdag 4 oktober 2012

HÖST



 Ö:et uttalas som i öra   : )


STOCKMANNS DELIKATESS
i går för jag behövde rött té. Då såg jag plötsligt en hög med lustigt förpackade havregryn. Det står en massa saker på förpackningen på engelska. T.ex att "the cardboard´s 100% recycled", men också vad allt Morning Glory Porridge innehåller förutom havregryn: 
porridge oats, jumbo oats, oatmeal, barley flakes, rye flakes, colden linseeds, sesame seeds, pumpkin seeds, sunflower seeds, poppy seeds, buckwheat flakes, quinoa flakes. 

Visserligen till nedsatt pris för bf datum är 04/11/2012.

I dag åt jag med mjölk - T med smör. 

Ändå brukar T äta gröt med blåbärssoppa, så på väg hem från yogan köpte jag en tölkki. Jag måst nog koka gröten lösare i morgon. Så här beter sig inte vanliga havregryn.

FÖRE YOGAN
måste jag ta en ordentlig tupplur. Jag sov otroligt dåligt senaste natt så tuppluren gjorde gott. Jag kände mig ganska ok när jag for iväg och yogan gick hur fint som helst. Tillbaka hemma ärtsoppa och Kyrkpressen.

Vi beslöt att inte fara till lande. Regnen såg rojsiga ut!

2 kommentarer:

  1. ååh åter igen en god mat bild! Ser gott ut och säkert god just som sån därn klimp gröt :)

    SvaraRadera
  2. Jag försökte få den tunnare i dag, men det är tydligen så att det skall vara "klimp".

    SvaraRadera