tisdag 30 oktober 2012

TRE VIKTIGA UPPDRAG
på stan idag. Jag tog 69:an till Elisa shop för att få min e-post installerad. Killen sa att egentligen borde jag gå till Glaspalatsets Elisa, att dom gör installationer,  men han var snäll och sa att nå int tar det så lång tid. Han gjorde det dessutom gratis. Men forfarande är min nya telefon dum. Texten på rutan att "Dra fingret över skärmen..." är nu så fånig. Installationsgrabben tyckte nog också att man inte får bort den. Dessutom är där en stor röd boll mitt på då jag har fått textare och ordningsföljden på skärm två är fel. Den borde gå att ändra fast jag nu int riktigt lyckas   : (

UPPDRAG TVÅ 
hette Dr. Martens.  Oxblodsröda. Jag var säker på att få dem hos KenkäMarski, men dom hade bara storlek 38. Ett par andra skoaffärer hade nog också Dr. Martens, men dom var ljusröda eller blommiga. Det fanns väl svarta, men såna vill jag inte ha. Månne dom sku ha i Tallin. Vi är på väg dit i något skede. 
Stockmann hade natutvis inte, men där åt jag glass. Tyvärr får man nuförtiden bara kaffe och wienerbröd i den lilla hemtrevliga vrån med mörka tapeter och sammtesgardiner. Glassen finns nu i det stora ljusa utrymmet. Dessutom var bollen bara hälften av den man fick förr.

UPPDRAG TRE
var ett brev jag skulle avhämta på posten (R-kiosken). Det var från Tukes. Dom vill att man håller dem ajour med adresser och annat viktigt. Och så skicka dom med en liten nysilverbit som dom vill att man skall stämpla. "För att garantera läsbarheten av stämplarna skall dessa slås på skivan med olika styrkor och upprepade gånger". Det där förstår jag nu inte riktigt, men det är väl bäst att lyda. 

Jag kom alltså också tillbaks till Kottby med 69:an. När bussen körde nedanför husen som byggs i Tölöviken såg jag en skylt där det stod Avar Aaltos gata. Just just...


SOFI OKSANENS PUHDISTUS
har jag nu avslutat. Nog var den ju bra, men lite för hemsk för mig. Filmen tänker jag absolut inte se.
Men jag har börjat på en ny bok. En bok min son skaffa åt sig till semestern. Den är lite grabbig, men helt humor så här efter Puhdistus.

Men åsch, på pärmen står ordet "tragisk". Hoppas man står ut.

3 kommentarer:

  1. Jag tänker int heller se filmen eftersom jag hört att den är så grym. Själv tycker jag liksom int att det var så jobbigt att läsa men ganska angstig var den ju nog...

    SvaraRadera
  2. Och nu får du vänta på räkningen från tukes...;)

    SvaraRadera
  3. Karin: Just det. Angst är väl rätt ord.

    Anni: Nå jo 104 € : /

    SvaraRadera