onsdag 17 oktober 2012

IDAG I VERKSTADEN
inte alls. Jag har jobb, men har det blivit en längre paus är det svårt att komma igång.
Om jag riktigt anstränger mig i morgon kunde jag kanske gå dit för ett par tre timmar.


HÖST I SKÄRGÅRDEN
är nånting hurja fint. Våren är helt ok, sommarn är sommar, på vintern far vi aldrig till stugan.
Hösten känns som det bästa. Trots det helt otroliga mörknet på kvällen är ändå ljusa höga dagar himla fina.


KOMMUNALVALET
stressar mig hemskt. Vad gör jag nu när inte Frida Westerback ställer upp? Vem skall jag rösta på. Ni som bor i Helsingfors, vem tänker ni rösta på?


MIN DAG IDAG
var lite långsam på morgonen. på eftermiddagen var jag med min gudmor till ögonläkaren. Sedan småningom till Båtsmansgatan efter Miiu. C och I skall på förlängt veckoslut till Lovasjärvi.

Här äter Miiu sin  specialväxt i fönstret   : )


HANSIN MATKASSA
har vi följt med från och med Esa-Pekka Salonen. Ett riktigt kiva program. Efter Esa-Pekka var det Ella Kanninen i Italien, sen Children of Bodom i Los Angeles och i går en kvinnlig författere i Paris. Inte så intressant för jag visste inte vem hon var. Men inkommande tisdag blir det roligt. Då skall Hans Välimäki umgås/kocka med Robert Helenius i Berlin. Det måst ni alla se på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar