fredag 1 juni 2012

EN HELT OK DAG
Satt igen med Husis hur länge som helst. Redan i går hörde jag att Bjurström blir nyhetsredaktör för Fyran. Jag har tyckt om att se den sena sändningen 23.00  Om Haavisto blivit redaktör sku det ha varit ok, men Bjurströms trovärdighet är lika med noll. Tyvärr. Dit for mina favoritnyheter.


SEDAN TVÄTTA JAG GOLVEN.
Inte alls så jobbigt.

Man tar en Sinipiika, ett fat med vatten och i ett huj har man tvättat hemmets alla golv.


MONSIEUR LAVER DE FENÊTRE
tvätta stora fönstret på onsdagen och dom andra i går.

Vi räkna ju med vårsol, men så lär det väl inte bli   : (


SEDAN REPARERA JAG VINDSPELET
Trådarna hade ruttnat.

En prototyp som jag gjorde för att sen göra fyra eller fem säljbara vindspel. Jag gjorde dem till Pörtös höstmarknad för typ fyra år sen. Jösses att det var jobbigt!


TUIJAN ELLER CYPRESSEN
eller vad månne den heter?

Den hade fått något fel under vintern. Nu band jag upp ett par grenar.


MONSIEUR
hade varit på stan, kom hem och vi for på det stora matuppköpet till Musta. 18-tiden var vi hemma igen. Åt nånting som man med god fantasi kan kalla tapas.

OCH NU
skall jag söka mig till köket för att tillreda huvudrätten. Dvs kyckling kryddad med anis. Så gör jag oftast för då behöver man ju bara värma maten sen på festen. Jag menar, det behövs ju sen också förrätt och efterrätt och sånt som jag gör i morgon     : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar