torsdag 14 juni 2012

INGA BLOMBILDER MERA
hade jag lovat. Men kanske jag mena Bredvarpet.

 Dom här vackra violerna hade Monsieur Fleuriste plockat åt mig innan han for till lande. 

Det är ibland lite slött att vara ensam hemma. Man brukar ju ha nån annan här som andas.  Och sen det där att diska och plocka undan. Det känns precis som på lande när jag var 15 och föräldrarna jobbade i stan. Diskhögen växte och växte. Kärlen tog småningom slut. Det låg kläder/saker överallt. Osopat... Den dag föräldrarna sku komma med turbåten var ju det mest hysteriska och stressiga man kan tänka sig.


IDAG I VERKSTAN
fick jag ambassadörfruns smycke färdigt. Och det var ju bra, så kan jag städa och diska i morgon  : )

Jobbigt igen att komma iväg, men jag var ändå kl 12.00 i verkstan. Lapis lazulin hade jag i fickan. Ett sätt att förklara att jag börja från noll. Såsa natutvis nu och då, men i det stora hela gick det bra. Santeri hämta Arons bilstol i något skede och jag gick hem och smälte vaxet för att fästa infattningen.  Typ någå 20.30 var smycket färdigt.

 Jag tyckte det gick riktigt bra och smycket blev fint.


FORTFARANDE EVENEMANG
i Helsingfors. För några dagar sen var det Helsingfors-dagen och nu från och med i dag till söndagen ordnar man nånting som heter Taste of Helsinki på ett ställe som heter Medborgartorget. Det finns mellan Musikhuset och Kiasma. En biljett som av nån orsak är i mark kostar 20 € och då få man väl kolla olika restauranger. Och fina är dom: Farang, Muru, Bistro, Juuri m.m. Det serveras lunch mitt på dan och middag på kvällen kl 17.30 - 21.30. Borde man lura sin man dit  : )

MONSIEUR
kommer hem imorgon för vi får fint besök. Efter dagisch och jobb kommer Caro och Aron hit över natten. Santeri skall på sommarfest. 

Det blir säker middag på takterassen  : )

2 kommentarer:

  1. Eller menar du när calle och caro var 15 och hade fest och så kom ni hem till ett råddigt hem med cider, spytt och glasbitar på golvet ;)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! Nää. Av det blev det inga dåliga minnen : )

    SvaraRadera