söndag 3 juni 2012

PÅ EFTERMIDDAGEN VAR JU VÄDRET
helt fint. Det gagnade oss men säkert också studentfester som skulle firas i folks trädgårdar. Jag förberedde maten såtillvida att jag gjorde nåning som kallas"Hälsnigar från köket" d.v.s en munsbit  i väntan på förrätten. Det behövdes, för räkorna skall vara varma när dom serveras, fast det nog ändå inte lyckades. Min hälsning såg ut såhär.

Liten rostad brödbit med några droppar olivolja, citronbasilikablad, kallrökt lax, liten bit feta och en halv oliv. Arons brödbit hade en liten lördagskorvsskiva och en halv vindruva.

Räkor i pressad limesaft kryddad med sambal oelek. Steks sedan när det blir aktuellt. Och varmrätten var Aniskryddad kyckling. Bilderna finns lördagen den 26. maj när jag övade mig.  


Den fina klänningen och jag. Vad gör jag månne med vänstra handens fingrar?

KLOCKAN BLEV FYRA
gästerna kom inom den akademiska kvarten.

När familjen Salminen anlände var Aron konstigt blyg...

...och suddig   : )   Här med sin stiliga pappa. Konstig hand, panna, näsa i bildens kanter.

Söt Inka skall dricka så här mycky skumppa   ; )

Flickorna. 

Och här hela sälskapet. Caro tog bilden så att kameran stod på en byrå, hon tryckte på knappen och "sprang".

Mina vackra barn! Jag läser fortfarande betraktelsen över Hemingway - har väl honom på hjärnan. Jag sa sen plötsligt senare på kvällen åt C att jösses så du liknar Hemingway  : )

ARON
satt nog med oss i bordet och åt duktigt, men lekte också med Brio-tåget t.o.m utan mofa. Han titta på Biet Maja oh spela AngryBirds och sjöng Mors Lilla Olle för sig själv.

KAFFE
portvin och en kaka som heter Marjakeko som jag glömde fota.  Ända till dess var det ljust men plötsligt var det  mörkt! Klockan var massor. Aron sov i bäddsoffan  i musikrummet och fick nu ytterkläder på och så promenerade familjen Salminen hem med Aron i vagnen. Båtsmansgataborna ringde taxi.

Tack alla att ni ställde upp. Det var en rolig fest!


 







2 kommentarer: