måndag 4 juni 2012

NU VAR DET JU SÅ
att mina barn ingalunda kom tomhänta. Det hade ju varit pa´s födis och lite morsdag och sånt. Vi öppna ett paket med fyra identiska sydda saker. Det tog ju lite tid för oss att förstå att det var nya gardiner till Gäststugan. Är man gammal så är man. Det hade hänt nånting med en av dom gamla och var väl svårt för Caro att reparera så hon tyckte att fyra nya blir bättre   : )

Det här är alltså ett stycke gardin.

 
Och det här ett stycke vit gerbera, 
också av Caro.

Och Inka hämta den här vackra blombuketten.

Som födisgåva fick pa av sin son en dvd om rymdens alla under. Jätte symppis kille som berättar.


FÖRSVARETS FLAGGFEST
var det i dag.

Monsieur avoir en vue aéronautique militaire.

SHUTTER ISLAND
är en film ni bara måst se. Den kommer på söndagen på Fyran kl 21.00. En film av Martin Scorsese med Leonardo DiCaprio. Den är så hurja bra att jag nu måst lägga till den till mina favoriter. Jag påminner er ännu.


AV PÖRTÖ-SMYCKEN
gjorde jag nu nya varianter. 

Dom tre här till vänster skall få lädersnodd.


SLUTLIGEN

Torsdagsbilden var tuppströ. Antagligen nånting främmande för er alla som har vattenklosett också på lande   ; )  Så gäller det då för mig att dra vinnaren, men det gör jag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar