torsdag 7 juni 2012

BILDTORKA
Den enda roliga bilden i dag är Biet Maja.

Caro hade genast hängt upp det i Arons rum och jag stal bilden från hennes blogg. Här ser biet ut att vara enormt, men det är kanske 30 cm.


MERIVAARA-STOLARNA
skall jag fota på lande. Jag blev lite osäker att var det Merivaara dom hette. Men det gick lätt att kolla. Jag gick ju i skola i Ekenäs. Vi hade en jätteduktig lärare som heter Marita Karlsson. Tack och lov att jag fick uppleva henne. Konst- och kultursidan sköts fullkomligt undermåligt numera. Jag har en pärm som innehåller  egenhändigt tecknade bilder och fin text.

 
Merivaara är från Bauhausperioden. Våra stolar är trädgårdsstolar.

OCH NATUTVIS KOM JAG IGÅNG 12.30
Gick igenom alla Pörtö-smycken. Mörkt silver i Polish - annat putsa jag med duk. Konsultera Anni lite om priser. Knöt läderband i en del hängen.

Dom får nu hänga så här så banden blir raka.

Och resten av smyckena ryms i denna ask 19,5 x19,5cm. Det var väl intressant.

SÖDERSKÄRS FYR 
fyller 150 år. Jag hörde om det för två veckor sen utan att notera. Men i dag var det ju en större grej i Husis. Jag kunde natutvis göra nånsorts smycke fyren till ära. Anni har gjort fina små hängen, men vi har så helt olika stil att det skulle knappast bli konkurrens.  Bara jag hinner  : )

LANDEFÄRD I MORGONBITTI
Vi for till Musta för att proviantera. Jag vred i mig laku på vägen hem.  Tog sen fram landeväskor. Kolla lite listor. Nu skall jag äta ärtsoppa. Det är ju torsdag. Och efter det se en film på AVA kl 21. The Wrestler. Alla såg den utom jag. Lär ska vara bra.

Måndag kväll återkommer jag.
Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar